دانلود انواع گزارش کارآموزی و کارآفرینی

دانلود مقالات و پروژه های دانشجویی

دانلود انواع گزارش کارآموزی و کارآفرینی

دانلود مقالات و پروژه های دانشجویی

پروژه بتن سبک با مقاومت زیاد

                                    

 

بتن سبک با مقاومت زیاد

 

همواره سبکی بتن،همراه مقاومت کم آن تلقی شده است .سبکدانه های درشت نقش مهمی را در تغییر مقاومت بتن سبکدانه بازی می کنند .نزدیک به دو دهه پیش مطالعه برای تولید بتن سبکدانه با مقاومت زیاد به ویژه در پروژه های نفتی آغاز شد وتوانستند با استفاده از سبکدانه های  خاص وبکارگیری مرغوب اعم از سیمان، دوده سیلیسی وفوق روان کننده ها به مقاومت های فشاری فراتر ازMPa20  دست یابند.در ایران نیز تلاشهایی برای دست یابی به بتن سبکدانه پرمقاومت با مصالح موجود در ایران آغازشد؛اما به دلیل ضعف سبکدانه های  درشت ،محدویت های جدی دراین راه وجود دارد .با این حال احساس می شودبتن از سبکدانه از مقاومت زیاد  یا متوسط به عنوان بتن بادوام جهت بتن ریزی در قطعات بتن مسلح در حاشیه خلیج فارس ودریای عمان استفاده نمود.

 

 

                                                                     دانلود و اشتراک مقاله

Sahar.bazarfile.com                                                                     

 

بتن سبک با مقاومت زیاد

 

اگر بتوان علیرغم کاهش وزن مخصوص بتن ،مقاومت مناسبی را به دست آوردویا نسبت مقاومت به وزن مخصوص را بالا برد وبار مرده سازه های بتنی را کاهش داد،وضعیت مطلوبی حاصل می شود.گاه سبکی بتن یک خواسته درپروژه خاص می باشد.با استفاده از سبکدانه می توان بتن سبکدانه تولید کرد.علیرغم تلاشهایی که قبل از دهه 80میلادی(به ویژه در دهه 70)صورت گرفته بود .عملا مقاومت های فشاری بتن سبکدانه رشد قابل توجهی نداشت و به  50MPaمحدود می شد.به دلیل نیاز برخی شرکت های نفتی درامریکا ونروژبرای ساخت سازه هاو مخازن ساحلی وفرا ساحلی وسکوهای نفتی تلاش هایی در دهه80و اوایل دهه90صورت گرفت .آنها توانستند با استفاده از دوده سیلیسی وفوق روان کننده وهمچنین سبکدانه های مرغوب و پر مقاومت به مقاومت هایی فراتر از70MPaوحتی به مرزهای 100MPaبرسند.در این پروژه ها مسئله دوام بتن ها به ویژه موضوع خوردگی میلگرد ها و پایایی در یخ بندان وآب شدگی وهمچنین مجاورت با آب دریا اهمیت زیادی داشت.این مطالعات و اجرایی این بتن ها راه را برای اقدامات مشابه در سایر کشورها باز نمود .اما جالب است بدانیم ازنیمه دوم دهه 90تاکنون تحقیقات ناچیزی برروی بتن ها انجام ومنتشر شده است.و به نظر می رسد نیاز به تحقیقات گسترده تراحساس نمی شود ویا منابع مالی لازم در اختیار محققین قرار نمی گیرد.در ایران  نیز از حدود سال هایآخر دهه 70 هجری شمسی(اواخر دهه 90م)تلاشهایی برای تولید بتن سبک پر مقاومت آغاز شد که نتایج آن در این مقاله از نظر می گذرد.

فهرست

مقدمه

فلسفه بکارگیری بتن سبک پر مقاومت وکاربردها:

ساخت بتن نیمه سبکدانه پر مقاومت مصالح ونسبت ها:

بتن نیمه سبکدانه پر مقاومت در ایران:

ویزگی های بتن سبک با مفاومت زیاد(نسبت آب به سیمان کم ):

ساختار بتن :

ویژگیهای آب مصرفی بتن :

تمایز بتن از نظر چگالی :

الزامات سبکدانه ها بتن سازه ای :

روشهای افزایش مقاومت بتن سبک :

نتیجه گیری

بتن سبک هوادار

خصوصیات فنی:

  مزایا:

خلاصه مقاله:


دانلود کامل پروژه بتن سبک با مقاومت زیاد




گزارش کارآموزی تربیت بدنی

گزارش کارآموزی تربیت بدنی

تربیت بدنی و ورزش ، هم از دیدگاه تاریخ و هم از دیدگاه فرهنگ، به این دلیل که با ملل مختلف جهان سروکار دارد جالب و شایان توجه است  از دیدگاه تاریخ و با تحقیق در ادوار گذشته می توان فهمید که کدام ورزش در کدامین سرزمین شکل گرفته است و چگونه به کشورهای دیگر راه یافته است و سیر تحول و تعالی آن چگونه بوده است، مثلا" می‌توان فهمید که ورزش چوگان که یک ورزش باستانی است ابتدا به چین و ژاپن و سپس به یکی از ایالت هند که در مرز برمه قرار دارد راه یافته و از آنجا به تبت و از همان طریق، به اروپا و آمریکا کشانده شده است .

فهرست مطالب

مقدمه‌ای :    3

مقدمه ای درباره ی تربیت بدنی:    9

استانداردهای استخر انقلاب:    10

امکانات استخر انقلاب    11

تجهیزات استخر انقلاب برای آموزش شنا:    13

نخستین گام آموزش    16

نخستین تجربة شنا در استخر    16

شروع    17

انواع شنا    17

شرایط زمین    19

شنا : شنای رقابتی    19

فصل دوم:    22

هدف از تاسیس مجموعه و اهداف رشته ورزشی    22

هدف از تأسیس مجموعه و اهداف رشته ی ورزشی شنا    22

اهداف عاطفی و شناختی:    23

فواید ورزش شنا:    23

ماهیچه هایی که در ورزش شنا بکار گرفته می شوند :    23

تمرینات سرعتی شنا و تغییرات فیزیولوژیکی حاصل از آن :    24

طریقه تنفس صحیح    24

آنچه شناگران در استخر باید به آن توجه کنند :    24

فصل سوم:    25

تشریح روند کار:    25

خصوصیات و وظایف مربیان شنا    26

وظایف غریق نجاتان :    26

وظایف مسئول ثبت نام:    27

وظایف قسمت اداری:    27

وظایف قسمت کفشداری:    27

وظایف خودم در استخر انقلاب:    28

تاریخه ی شنا در ایران :    30

قوانین بین الملی واتر پلو    31

فهرست مطالب واتر پلو    31

پیوست 1 : دستور العملهایی برای استفاده از دو داور    75

APPENDIX A:    75

INSTRUCTIONS FOR USE OF TWO REFEREES    75

پیوست 2 : علائمی که هیئت داوران به کار می برند.    78

APPENDIX  B:    78

SIGNALS TO BE USE BY OFFICIALS    78

شکل Z – برای علامت دادن شماره کلاه بازیکنان است . برای ارتباط بهتر داور با بازیکنان و منشی ،علامت شماره کلاه در صورتیکه بیش از 5 باشد با دو دست نشان داده خواهد شد. با یک دست 5 انگشت و با دست دیگر انگشتان اضافی نشان داده خواهد شد و جمع آن شماره کلاه بازیکن خواهد بود. برای شماره 10 با مشت بسته علامت داده می شود. و چنانچه شماره کلاه از 10 بیشتر باشد با یک دست مشت بسته را نشان داده و به دنبال آن با دست دیگر با نشان دادن انگشتان اضافی شماره بازیکن اعلام می گردد.    81

پیوست 3    82

مقررات انضباطی واتر پلو    82

APPENDIX  C:    82

REGULATIONS  FOR  DISCIPLINARY  ACTIONS  IN WATERPOLO    82

مقررات گروه سنی واتر پلو    AGE GROUP – WATERPOLO    87

مقررات تجهیزات واتر پلو FACILITIES RULES - WATERPOLO    89

نکات بسیار مهم در مورد داوری واتر پلو    92

موارد انضباطی داوران    98

وظایف سرپرست کل و ناظر فنی    98

فصل چهارم:    99

اهداف ورزش و  نتیجه گیری    99

اهداف ورزش در تربیت بدنی    100


مقدمه‌ای :

تربیت بدنی و ورزش ، هم از دیدگاه تاریخ و هم از دیدگاه فرهنگ، به این دلیل که با ملل مختلف جهان سروکار دارد جالب و شایان توجه است  از دیدگاه تاریخ و با تحقیق در ادوار گذشته می توان فهمید که کدام ورزش در کدامین سرزمین شکل گرفته است و چگونه به کشورهای دیگر راه یافته است و سیر تحول و تعالی آن چگونه بوده است، مثلا" می‌توان فهمید که ورزش چوگان که یک ورزش باستانی است ابتدا به چین و ژاپن و سپس به یکی از ایالت هند که در مرز برمه قرار دارد راه یافته و از آنجا به تبت و از همان طریق، به اروپا و آمریکا کشانده شده است . یا اینکه گاوبازی که ورزش متداول اسپانیایی‌ها است آنطور که از لوحه‌های سنگی یافت شده و در حفاری‌های هندوستان بر می‌آید حدود 3000سال قبل در این سرزمین رایج بوده و 1000 سال پس از آن به جزیره (کرت) در یونان راه یافته و از آنجا به دشتهای سرسبز ناحیه شمالی یونان کشیده شده و 500 سال بعد ، در شهر رم متداول شده و امروز در اسپانیا و در میان قبایل باسک رایج است و نیز می‌توان دریافت که تربیت بدنی و ورزش در آغاز جنبه اساطیری داشته جنبه رمانتیک و گاهی حماسی نیز دارد ، همواره به صورت یک پدیده تربیتی مطرح بوده است . 

جالب تر این است که بسیاری از نوشته ها و نقوش مانده از روزگار باستان نشان می‌هند که انسان از آغاز خلقت میل به مبارزه با قدرت های برتر با خود را داشته یعنی از همان زمان که نیروهای طبیعت را شناخته، برای هر یک خدایی را متصور شده و الگو قرار داده است مثل آپولو و هرمس در یونان و …. حماسه سرایانی چون فردوسی از سرزمین خودمان، هومر بایرون و گوته از سرزمینهای دیگر از همین سرچشمه زلال به دنیای سرشار از هیجان و شور حماسه راه یافته و به حماسه سرایی پرداخته اند . فراتر از حماسه و افسانه، واقعیت های مملوس تاریخی در زمینه تربیت بدنی و ورزش است که به عنوان یک پدیده اجتماعی، با فرهنگ و آداب و سنن جوامع مختلف درآمیخته و همگام و همراه مردم هر زمان بنا به ضرورت ها و نیازها، پدیده های علم و تکنولوژی را دریافته و به آن پیوند خورده است . 

به روایت تاریخ در گذرای زمان انسان به مرحله‌ای رسید که از حالت فردی به حالت اجتماعی متمایل شد و این نیاز را احساس کرد که بایستی به حالت جمع درآید و کسی را به عنوان هماهنگ کننده به سرپرستی جمع بگمارد و طبیعی بود کسی که برای این مسئولیت انتخاب می‌شد بایستی از همه قویتر باشد، بهتر از دیگران نیزه پرتاب کند، چابک تر از همه بدود و در هنر جنگ آوری نیز سرآمد دیگران باشد . انگیزه قویتر بودن و درک این واقعیت که زندگی انسان بستگی حرکت و جنبش او دارد و توجه به این اصل که مجموعه‌ای از حرکات سبب تامین سلامت وجود او خواهد شد،  زمینه ساز توجه بیشتر به تربیت بدنی و ورزش گردید و بر این اساس است که گفته می‌شود تربیت بدنی و ورزش با حیات بشر توام بوده و حتی درآمیخته است همچنانکه گفته می‌شود (اولین حرکت انسان در بدو تولد ، نخستین گام در تامین سلامت انسان است ) و می‌توان باور داشت که تربیت بدنی و ورزش همپای زمان ،تولد یافته و با تکامل جسم و روح در این رهگذر ، تربیت و تقویت روحی و روانی انسان به اوج خود رسیده است . با این نگرش می‌توان گفت : انگیزه‌های نخستین برای گرایش به تربیت بدنی و ورزش مبتنی بر هدف های زیر بوده است: 

1.      تکامل و توسعه استعداد جسمانی 

2.      ایجاد گروههای نیرومند برای بهتر زیستن 

3.      تقویت جسم برای ارضا احسن برتری جویی 

4.      ایجاد سرگرمی 

بدیهی است در برآوردن این هدف ها افراد مستعد تر از نظر قوت بدنی، بر دیگران برتری داشته‌اند و در طول زمان ضرورت قدرت بدنی بیشتر و لزوم پرداختن به تربیت بدنی و ورزش، سبب فرصت هایی برای گروه‌های هوشیارتر شده و به تدریج بازیها و سرگرمی‌هایی به وجود آمده که موجبات طراوت و نشاط بدن را فراهم ساخت . 

به این ترتیب، تربیت بدنی  در معنای تقویت بدن و کسب نیرومندی از یک سو سرگرمی‌ها و بازیهای سرگرم کننده از سوی دیگر زمینه سازندگی، رشد و تکامل، نوجوانان و جوانان صادر گردید. 

به روایت تاریخ در سرزمین ما به عنوان کشوری کهن که غنای فرهنگی بسیاری دارد علاوه بر قدرت بدنی و پرورش جسمانی تربیت اخلاقی و روحانی نیز پایگاه ویژه‌ای داشته است . ایرانیان در عین حال که مانند دیگر ملل شرق پایبند به نظام اجتماعی خود بوده‌اند از روحیه آزادطلبی، احترام و توجه به ارزش های فردی و اجتماعی نیز برخوردار بودند. چنانچه در سخن گفتن صریح، در دوستی استوار و در میهمان نوازی و بخشندگی سرآمد دیگران بودند و پاکیزگی را بزرگترین نعمت حیات می‌دانستند . 

در کتاب مقدس زرتشت فصل های طولانی در فواید پاکی جسم و جان آمده و از خانواده به عنوان مقدس ترین سازمان اجتماعی یاد کرده و گفته شده است که فرزند داشتن اسباب بزرگی و آبرومندی است . همچنانکه تربیت و تعلیم فرزندان اسباب افتخار و سربلندی است . ویل دورانت مولف کتاب تاریخ تمدن در باب اهمیت فرزندان در ایران قدیم می‌گوید : یکی از اصول رایج آن زمان این بود که مدرسه نزدیک بازار نباشد تا دروغ و دشنام و تزویر که در لفظ عام جاری است مایه تباهی اخلاق کودکان نشود و دیگر اینکه آزاداندیشی و آمادگی برای پذیرش اندیشه های تازه چنان بود که در مقابل اندیشه‌های بیگانگان از خود تعصب و واکنش های تند نشان نمی‌دادند و هر اندیشه تازه‌ای را با حوصله دقت و علاقمندی مورد بررسی قرار می‌دادند و با همین روحیات عالی، شیوه‌های تربیتی خاص را در مورد فرزندان خود اعمال می‌کردند و ورزش آن روزها نیز اسب سواری و تیر اندازی و شکاربود . 

استرابون از روی مدارکی که در دست داشته می‌نویسد کودکان تا به جوانی برسند مراحل مختلف تربیتی و پرورشی را می‌گذرانند که نخستین مرحله آن دوره تربیت خانوادگی بود ابتدا تربیت اخلاقی و دوره مدرسه را می‌پیمود . تربیت اخلاقی روحی و معنوی او با آموزش فنون نبرد و فعالیت های بدنی همراه بود و از طریق جوانان ایران به واسطه صداقت و در نتیجه تعالیم عالی که در کانون خانواده مدرسه و جامعه داشتند از هر گونه نقص اخلاقی مبرا بودند بعد از ظهور اسلام و تجلی آن در ایران پهلوانان نامی ایران آراسته به جمیع کمالات و فضایل انسانی و کارآمد در فنون ورزش با برگزاری ها و دلاوریهای خود صفحات زرینی را بر تاریخ این سرزمین کهنسال نقش نمودند . تا عهد صفویه که سیاست بر مبنای تشیع آمیخته با تربیت ایرانی قرار گرفت روحیه جوانمردی و عیاری سنتی ایران با ملاک های اسلام در آمیخته و شیوه‌ای نوین را پدید آورد . 

در این زمان نیز ورزشهایی چون چوگان، شمشیربازی، اسب سواری، تیراندازی، شکار و شنا و مخصوصا" کشتی پهلوانی رواج داشت و جوانان ورزیده‌ای که می‌توانستند نمایشگر قدرت و توانایی خود همراه با خصایل خوب انسانی باشند خوش درخشیدند . اما در زمان قاجار نشانه‌های انحطاط اخلاقی در ورزش بروز کرد بخصوص که غرب زدگی به صورت یک پدیده اجتماعی در تمامی ابعاد جامعه ایرانی ریشه دواند و فرهنگ جدید اروپایی در قالب فلسفه نوین ، علوم، هنرها و تکنولوژی جدید تجلی یافت . با روی کار آمدن رضاخان قدمهایی در جهت قانونی کردن ورزش برداشته شد و قانون اجباری کردن ورزش در مدارس به تصویب رسید که زمینه ساز تشکیل اولین انجمن ملی تربیت بدنی شد . اما نفوذ تمدن غرب چنان شتابی گرفته بود که این نخستین قدم نیز خط و نشان غربی داشت . 

در سال 1320 تربیت بدنی به دو بخش متمایز تفکیک شد یعنی تربیت بدنی آموزشگاهها به وزارت فرهنگ زمان ، ورزش دستجات آزاد و پیشاهنگی به انجمن ملی تربیت بدنی واگذار شد، در گذر سالها در این ساختار همیشه متغیر، باز هم تغییراتی پیش آمد و در سه بخش مجزا ‌ یعنی سازمان تربیت بدنی و تفریحات سالم، کمیته ملی المپیک و شورای ورزش بانوان متمرکز شد . در شرایطی که وزارتخانه ها و سازمانهای مختلف کشوری و لشگری مثل وزارت آموزش و پرورش، وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت کشاورزی و تعاون روستایی و ارتش و شهربانی و ژاندارمری هر یک فعالیتهایی را در زمینه تربیت بدنی و ورزش آغاز نموده بودند . در سال 1350 سازمان تربیت بدنی با قرار گرفتن در بخش معاونت نخست وزیری شکل قانونی تر و مستقل تری به خود گرفت و از این پس در استان ادارات کل تربیت بدنی و هیئتهای ورزشی عهده دار امور تربیت بدنی و ورزش در مرکز سازمان تربیت بدنی فدراسیونهای ورزشی و کمیته ملی المپیک ناظر بر فعالیتهای ورزشی شدند . در سال 1353 به لحاظ برگزاری این بازیها مجموعه ورزشی آزادی احداث شد و به تناسب گسترش روزافزون ورزش و بنا به ضرورت توجه به اصول علمی تربیت بدنی و ورزش که در دنیای غرب به سرعت رو به تکامل و پیشرفت بود به تدریج مدارس و دانشکدههای تربیت بدنی شکل گرفتند و حضور مرتب تیم های ورزش در دوره های مختلف از جمله بازیهای المپیک و موفقیتی که در برخی از رشته های ورزشی مثل کشتی و وزنه برداری نصیب قهرمانان ایران شد زمینه ساز گسترش علاقه مردم به ورزش گردید . بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تربیت بدنی و ورزش نیز مثل بسیاری از زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی دستخوش تحول و دگرگونی شد و اخلاق و فرهنگ اسلامی معیار سنجش ها در تمامی زمینه ها ی تربیت بدنی و ورزش قرار گرفت . در آغاز توجه به تعالیم اسلام، روایات و احادیثی از پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی (ع) و دیگر ائمه اطهار و رهبران، اندیشمندان و دانشمندان اسلامی چراغ فرا راه مسئولین ورزشی نهاد و با جستجو در متون علمی، فرهنگی، اسلامی زمینه‌های توسعه فرهنگ اسلامی در تربیت بدنی و ورزش فرهم گردید . با توجه به نظرات کلی اسلام در زمینه ورزش و نظر اجمالی اندیشمندان اسلامی در مورد تربیت بدنی این برداشت حاصل شد که جسم عرض روح قرار دارد و نیازهای جسمانی و روحانی انسان بایستی یک جا مورد ارزیابی قرار گیرد با این که : (کالبد انسان که جایگاه روح انسان است بایستی تقویت شود و از سلامتی کامل برخوردار گردد تا از این طریق کمال انسانی حاصل شود و فرد به کمال مطلوب برسد . غرض از 


دانلود کامل گزارش کارآموزی تربیت بدنی




کارآموزی مهندسی فناوری اطلاعات IT

کارآموزی مهندسی فناوری اطلاعات IT


ایران در قرون و اعصار گذشته، از جهت آشنایی با نحوه ی به دست آوردن آهن و فولاد هم سطح و هم تراز دیگر جوامع و تمدن های بزرگ بود. اما در سه قرن اخیر به لحاظ سیطره کشورهای غربی و پیشرفت سریع آنان و اضمحلال صنایع داخلی،ایران در زمره وارد کنندگان محصولات فلزی قرار گرفت و ایجاد یک کارخانه ی ذوب آهن که مادر صنایع محسوب می شود به عنوان آرمانی ملی از دوره ی قاجار مطرح بود که همواره با موانع متعددی از جمله مشکلات سیاسی خارجی و داخلی و محدودیت های مالی مواجه می شد. تا اینکه در چارچوب پروتکل همکاری های فنی و اقتصادی بین دولتین ایران و شوروی سابق، احداث کارخانه ی ذوب آهن، مورد توافق قرار گرفت و موافقت نامه ای به امضا رسید که در 23 دی ماه 1344 به تصویب مجلس رسید یکی از اصول این توافق نامه ه

فهرست

فصل اول:آشنایی با مکان کارآموزی                             6                                            1.تاریخچه ذوب آهن                                           6                                           2.سازمان و تشکیلات                                           8                                                                          2-1.بخش آلگومراسیون و مواد اولیه                            8                                                                2-2.بخش تولیدات کک و مواد شیمیای                            10                                   2-3.بخش کوره بلند                                           11                                                                                                                                                                                                            2-4.بخش فولاد سازی                                           14                                                                                                                                                                                                           2-5.بخش مهندسی نورد                                         16                                                                                                                                                                                                           2-6.طرح توازن                                               20   

فصل دوم:ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز           20                 1.موقعیت رشته کارآموزی                                      20                                            2.بررسی شرح وظایف                                           20

فصل سوم:آموخته ها و نتایج                                   21                                            1.شرح بازدید                                                21                                             2.شرح دوره های آموزشی                                       22                                       3.شرح فعالیت های تئوری                                      23                                      4.شرح فعالیت های عملی                                       25

فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات                           31

فهرست شکل ها                                         شکل2-1:نمایی از تولید تیرآهن                            18                                       شکل2-2:نمایی از کارگاه سرویس دهنده                           19                                               شکل3-1:نمایی از اتاق سرور                                    22                                شکل3-2:نمایی از UPS                                          25                                     

 

 

 

فصل اول:آشنایی با مکان کارآموزی

1.تاریخچه ذوب آهن

ایران در قرون و اعصار گذشته، از جهت آشنایی با نحوه ی به دست آوردن آهن و فولاد هم سطح و هم تراز دیگر جوامع و تمدن های بزرگ بود. اما در سه قرن اخیر به لحاظ سیطره کشورهای غربی و پیشرفت سریع آنان و اضمحلال صنایع داخلی،ایران در زمره وارد کنندگان محصولات فلزی قرار گرفت و ایجاد یک کارخانه ی ذوب آهن که مادر صنایع محسوب می شود به عنوان آرمانی ملی از دوره ی قاجار مطرح بود که همواره با موانع متعددی از جمله مشکلات سیاسی خارجی و داخلی و محدودیت های مالی مواجه می شد. تا اینکه در چارچوب پروتکل همکاری های فنی و اقتصادی بین دولتین ایران و شوروی سابق، احداث کارخانه ی ذوب آهن، مورد توافق قرار گرفت و موافقت نامه ای به امضا رسید که در 23 دی ماه 1344 به تصویب مجلس رسید یکی از اصول این توافق نامه همکاری دولت شوروی در زمینه احداث کارخانه ذوب آهن درایران بود و بر همین اساس شرکت ملی ذوب آهن ایران قرار داد با موسسه(تیاپروم اکسپورت) شوروی برای تهیه طرح و تجهیزات لازم کارخانه و طراحی و تجهیز معدن سنگ آهن و زغال سنگ و سنگ آهک منعقد کرد. کارشناسان شوروی با توجه به محدودیت منابع مالی و مواد اولیه خصوصا ذخایر شناخته شده زغال سنگ، ظرفیت کارخانه را در فازاول 550 هزار تن فولاد در سال تعیین کردند که مورد موافقت قرار گرفت. متعاقبا کارشناسان ایرانی و شوروی اطراف شهر اصفهان را از نظر استحکام طبقات زمین، موقعیت محل از نظر زلزله، تامین آب، گاز، انرژی الکتریکی، سایر مواد اولیه و خطوط ارتباطی و عوامل فنی-اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار دادند. در نتیجه مطالعات آن ها دشت طبس واقع در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان در فاصله 5 کیلومتری زاینده رود و در کنار جاده اصفهان- شهرکرد برای احداث کارخانه مناسب تشخیص داده شده و قطعیت یافت. در سال های بعد به ترتیب با راه اندازی کارگاه های مختلف، در سال 1350 محصول چدن به مرحله بهره برداری رسید و تولید محصولات فولاد ساختمانی در سال 1351 آغاز گردید و به همین ترتیب توسعه و راه اندازی طرح ها همچنان ادامه یافت تا امروز که کارخانه ذوب آهن تولیدی بیش از 2/2 میلیون تن در سال دارد.                             کارخانه ذوب آهن را نمی توان تولید کننده آهن محض دانست. بلکه تولید انواع مواد شیمیایی که خود ماده اولیه کارخانجات دیگر می باشد را می توان جزء محصولات تولیدی جنبی دانست که علاوه بر تامین نیاز داخلی کارخانه، مازاد آن به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود قسمت های عمده کارخانه در بخش بهره برداری شامل خط تولید و قسمت های سرویس دهنده می باشد.

1.بخش های اصلی خط تولید عبارتنداز: بخش آلگومراسیون، بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی، بخش کوره بلند، بخش فولاد سازی و مهندسی نورد.  2.بخش های سرویس دهنده که در حقیقت عملیات تعمیر و نگهداری وسرویس تجهیزات خط تولید را به عهده دارند عبارتنداز: مهندسی های نیروگاه ها، تولید انرژی، آبرسانی، اتوماسیون و ارتباطات، بخشهای آزمایشگاه مرکزی، مهندسی تعمیرات و نگهداری، راه آهن و قسمت فنی بهره برداری، بخش تولیدات نسوز و آهک.                                      قسمت های تحت پوشش مدیریت طرح و برنامه شامل امور مالی و بازرگانی، نیروی انسانی و روابط اجتماعی و دیگر بخش های مدیریتی می باشند که هر یک به نوعی عهده دار امور مربوط به کارخانه می باشند.     کارهای اجرایی احداث ساختمان واحدهای مختلف کارخانه از سال 1346 آغاز و با ایجاد کارگاه های کک سازی، آلگومراسیون و کوره بلند شماره یک در نیمه ی اول دی ماه 1350، بهره برداری از مجتمع با تولید چدن آغاز شد و تولید محصولات فولادی نیز با راه اندازی بخش فولادسازی و مهندسی نورد در دی ماه 1351 با ظرفیت 550 هزار تن در سال شروع شد. متعاقب آن در سال 1351 کارهای ساختمانی و اجرایی طرح توسعه برای رسیدن به ظرفیت 1900000 تن فولاد در سال با احداث کوره بلند شماره2 و توسعه بخش های مختلف آلگومراسیون، کک سازی، فولادسازی، نورد و... شروع گردید که عملیات ساختمانی کمپلکس چدن در سال 1357 به اتمام رسید. لیکن به دلیل اشکالات موجود در طراحی ماشین های ریخته گری مداوم روسی، فولادسازی به عنوان گلوگاه و محدود کننده تولید بود که در همین رابطه با خریداری دو دستگاه ماشین ریخته گری مدرن از کشور ایتالیا و نصب آن از سال 1367 بهره برداری کامل از کمپلکس فولاد تا مرز ظرفیت اسمی درسال 1369 انجام پذیرفت.                      اگرچه دوران جنگ تحمیلی در ذوب آهن نیز همچون دیگر صنایع، روند رسیدن به اهداف طرح توسعه در حد مطلوب نبود ولی پس از پایان جنگ این کارخانه با به کارگیری امکانات خود توانست به مرز تولید 2   میلیون تن یعنی بیش از ظرفیت نصب شده تجهیزات خود برسد.          در ادامه به دنبال یک سری مطالعات انجام شده مربوط به بازسازی جامع و همه جانبه با تکیه به توانمندی های موجود در نیروهای متخصص سعی شد ضمن استفاده از ظرفیت بازسازی با کمترین هزینه و اتلاف وقت اقدام به افزایش ظرفیت های تولید واحدها نموده، تنوع محصولات را اضافه کرده و همچنین کیفیت آنها را بهبود بخشد.                    همچنین پیرو انجام مطالعات با هدف توسعه ظرفیت تولید کارخانه نسبت به احداث واحد تولید ورق سبا با ظرفیت 700 هزار تن و انواع ورق های ضد زنگ اقدام گردید که در سال 1382 مورد بهره برداری قرار گرفت. هم اکنون نیز مراحل طراحی و اجرای طرح توازن کارخانه با هدف استفاده ی بهینه از ظرفیت مزبور در واحدهای مختلف در دست اقدام می باشد.

2.سازمان و تشکیلات 

نمودار سازمانی ذوب آهن

 

 

2-1:بخش آلگومراسیون و مواد اولیه

مواد اولیه                                                ترکیبات سنگ آهن از دو قسمت کانه1 و گانگ2 تشکیل شده است. ترکیبات آهن دار معمولا اکسید بی کربناتی می باشند و ناخالصی های عمده شامل سیلیسی، فسفر و گوگرد است. سنگ معدن پس از برداشت خرد شده و پس از دانه بندی وارد ذوب آهن می شود به جز سنگ آهن مواد اولیه دیگری  __________________________________________________

1.ترکیبات آهن دار                                                                2.ناخالصی ها 

مانند: سنگ آهک، کوارتزیت، سیلیس و... وارد انبارهای مواد خام می شود که در آنجا اولین همگن سازی با کپه سازی انجام می شود.

آلگومراسیون                                                    از آن جایی که مواد نرم که به صورت خاک در آمده اند مسیر حرکت گاز در کوره بلند را مسدود کرده و باعث خنکی کوره می شوند، نمی توان آن ها را مستقیما وارد کوره بلند نمود، این مواد را به واحدی به نام آلگومراسیون یا کلوفه سازی برده تا به یکدیگر چسبیده و به قطعات بزرگتر تبدیل شوند. مهمترین هدف آلگومراسیون استفاده نرمه های سنگ آهن و افزایش کیفیت بار وارده به کوره بلند است.                روش آلگومراسیون ذوب آهن اصفهان کلوفه سازی یا سینتر سازی است در واقع محصول عملیات کلوفه سازی که در اثر حرارت دادن و در نتیجه درهم جوشی نرمه ها ایجاد می شود را کلوفه می نامند. کلوفه در بالا بردن تولید کوره بلند نقش بسزایی دارد. زیرا استحکام بالایی داشته و در اثر حمل و نقل خرد نمی شود، به دلیل نقطه ذوب پایین عمل ذوب بهتر شده و همچنین موادی مانند سنگ آهک که برای بهتر کار کردن کوره بلند لازم است و نمی توان آنها را به دلیل نرم بودن به صورت مستقیم وارد کوره نمود و مواد اولیه ساخت کلوفه اضافه می شود.         برای کلوفه سازی به مواد اولیه ای نظیر دولومیت، سنگ منگنز، آهک پخته شده و کوارتزیت، فلورین و آکالین به همراه کنسانتره چادرملو نیز احتیاج می باشد.                                         وظیفه اصلی بخش آلگومراسیون تولید آلگومره با شرایط فنی مناسب جهت مصرف در کوره بلند است. این بخش شامل انبار مواد خام، کارگاه بونکرهای مواد آماده و کارگاه پخت است. مصرف آلگومره نسبت به مصرف مستقیم سنگ آهن به دلیل یک نواختی آنالیز مواد شیمیایی و احیا پذیری بهتر باعث افزایش راندمان کوره بلند به میزان 25 تا 30 درصد گردیده و همچنین مصرف کک را تا 20 درصد کاهش می دهد.

انبار مواد خام                                                           انبار مواد خام دارای سه وظیفه اصلی به شرح زیر می باشد:     1)دریافت مواد اولیه مناسب از نظر کمی و کیفی و ذخیره سازی آنها 2)همگن کردن مواد                                            3)ارسال مواد خام مصرفی به واحدهای مصرف کننده                  کلیه مواد خام مصرفی در خط تولید به جز زغال سنگ که مستقیما در سیلوهای بخش کک سازی ذخیره می شود به وسیله واگن یا کامیون از معادن به این انبار وارد شده و این واحد وظیفه ذخیره سازی و تامین مواد اولیه جهت واحدهای مختلف را به عهده دارد. انبار مواد خام دارای 15 سکو با ظرفیت هر 80- 70 هزار تن است.

کارگاه بونکرهای مواد آماده                                  وظیفه این کارگاه دریافت، آماده سازی و ارسال مواد خام مورد نیاز با ترکیب شارژی مناسب جهت تولید آلگومره با شرایط فنی موردنظر به کارگاه پخت است. این کارگاه دارای 2 ردیف 19 تایی بونکر 90 متر مکعبی جهت دریافت و ارسال مواد می باشد.

کارگاه پخت                                                  وظیفه این کارگاه دریافت مخلوط مواد خام( سنگ آهن، دولومیت، آهک پخته، کک، سنگ آهن، سنگ منگنز، اکسیدنوردی، غبارهای کوره بلند و ... ) پخت و تبدیل آن به آلگومره با شرایط مورد نیاز کوره بلند می باشد. این کارگاه دارای 3 ماشین پخت 75 متر مکعبی از نوع دوایت لوید و آلگوماشین شماره 4 با سطح پخت 24 متر مربع و ظرفیت 4/2 میلیون تن آلگومره در سال می باشد.

 

 

2-2:بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی

کک سازی                                                      سوخت کوره بلند توسط ماده ای به نام کک تامین می شود. چون زغال سنگ دارای استحکام کم و ناخالصی بالا است نمی تواند کلیه شرایط لازم را به عنوان سوخت کوره بلند داشته باشد لذا به کک تبدیل می شود. کک همچنین عمل احیاء اکسیدهای آهن موجود در سنگ آهن را نیز انجام می دهد. ارزش حرارتی کک باید حداکثر و رطوبت آن حداقل شود. (مقدار رطوبت موجود در کک می بایست کمتر از 09/0 باشد)، همچنین اندازه دانه های کک باید 50 تا 80 میلیمتر باشد و شامل سه قسمت اصلی زیر است:  

1- بخش زغال             2- بخش کک            3- بخش موادشیمیایی

کارگاه زغال                                                  کارگاه زغال وظیفه دریافت زغال از معادن، ذخیره سازی و تهیه زغال شارژ مناسب جهت باتری های کک سازی را به عهده دارد. این کارگاه متشکل از تجهیزات انباشت و برداشت زغال، خرد کن، مخلوط کننده و 40 عدد سیلو جهت ذخیره سازی زغال به ظرفیت 100 هزار تن می باشد.

کارگاه کک                                                       وظیفه این کارگاه تولید کک از زغال سنگ و ارسال آن به بخش های کوره بلند و آلگومراسیون می باشد. کارگاه کک متشکل از دو باتریست. یکی دارای 58 سلول و دیگری دارای 72 سلول 3/27 متر مکعبی می باشد. این کارگاه، زغال سنگ مورد نیاز خود را از کارگاه زغال دریافت نموده و به وسیله ی ماشین شارژ حدود 22 تن زغال را از برج زغال تحویل و درسلول های کک شارژ می نماید سپس در مدت معین ( به نام پریود کک شوندگی که بین 15 تا 19 ساعت می باشد ) فرایند تبدیل زغال به کک صورت می گیرد.

بخش مواد شیمیایی                                                             وظیفه ی اصلی این بخش تولید کک و مواد شیمیایی است. تولید کک به عنوان ماده سوختی و احیاء کننده اصلی در کوره ی بلند می باشد (از دانه های ریز کک نیز در پروسه تولید آلگومره و همچنین تولید فرو آلیاژها استفاده می شود.)                                      این بخش شامل کارگاه زغال، کارگاه کک، کارگاه بازیابی مواد، کارگاه پالایش بنزول، کارگاه اسید سولفوریک و کارگاه انرژی و بیوشیمی است.

کارگاه بازیابی مواد                                         وظیفه این کارگاه بازیابی مواد و تصفیه مقدماتی گاز کک تولید شده توسط باتریهاست در این کارگاه از گاز کک، قطران سولفات آمونیوم، بنزول خام و فنلات سدیم جدا شده و گاز برای تصفیه ی نهایی به کارگاه تولید اسید سولفوریک ارسال می شود.

 

 دانلود کامل کارآموزی مهندسی فناوری اطلاعات IT


کارآموزی شرکت مهندسی پارت گسترجوش

کارآموزی شرکت مهندسی پارت گسترجوش

 

معرفی شرکت بازرسی شرکت پارت گسترجوش

این شرکت با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب در تخصصهای مختلف با مدرک LEVEL II در خصوص بازرسی فنی و نیز تستهای غیر مخرب از معتبرترین مراکز N.D.T  جهان نظیر A.S.N.T و همچنین با بهره گیری از تکنسینهای ماهر و مجرب در زمینه بازرسی فنی و انجام آزمایشهای غیر مخرب (مخازن ذخیره و تحت فشار , سازه های فلزی , خطوط لوله,دیگهای بخار,قطعات ریخته گری و آهنگری ) و 

فهرست مطالب

آشنایی با مکان کار آموزی                                                                                           7

معرفی شرکت مهندسی پارت گسترجوش                                                                       7

تاریخچه ی شرکت                                                                                                      7

نمودار سازمانی                                                                                                             8

معرفی قسمت های مختلف                                                                                             8

خطی و مشی شرکت                                                                                                     8

زمینه های کاری                                                                                                           9

آموزش                                                                                                                       10

سازمان شرکت                                                                                                            12

لیست تجهیزات                                                                                                            12

سوابق و تجهیزات پرسنل                                                                                               13

سایر تجهیزات بازرسی                                                                                                  16

تعداد پرسنل شرکت                                                                                                      18

دامنه ی فعالیت های شرکت بازرسی پارت گسترجوش                                                      19

فعالیت های فعلی شرکت                                                                                               19

فعالیت های شرکت پارت گسترجوش از سال 1390                                                         20

انواع سیستم های بازرسی                                                                                              20

تفاوت ND  وNDT                                                                                                     20

روش های متداول NDT                                                                                               21

علل استفاده از NDT                                                                                             21

موارد کلیدی استفاده از تست های غیر مخرب                                                         22

مراحلNDT                                                                                                         22

منشاء وجود عیوب                                                                                                22

معرفی آزمون چشمی                                                                                           23

مزایا و معایب بازرسی چشمی                                                                               25

معرفی روش مایع نافذ                                                                                         25

مراحل انجام بازرسیPT و مزایای آن                                                                    27

محدودیت ها و کاربرد PT                                                                                  28

روش های تست مایع نافذ و عوامل اصلی در انتخاب روش PT                                 29

معرفی روش MT                                                                                               30

مواد از نظر خاصیت مغناطیسی                                                                            31

سه شرط اصلی برای انجام MT                                                                           33

مزایای MT                                                                                                       33

محدودیت MT                                                                                                  33

روش های ایجاد میدان مغناطیسی                                                                          35

معرفی روش جریان گردابی                                                                                 37

معرفی روش فراصوتی                                                                                         38

معرفی روش پرتونگاری                                                                                      38

فصل دوم:

        ارزیابی بخش های مرتبط با رشته کارآموزی                                                                40

نتیجه گیری                                                                                                            51

تصاویری ازتست آکوستیک امیشن                                                                            51

منابع                                                                                                                      54 

آشنایی با مکان کار آموزی:

اینجانب ناصراسحق زاده باغ عبّاس دانشجوی دانش پژوهان به شماره دانشجویی:9071003درتابستان92در شرکت بازرسی پارت گسترجوش واحدکارآموزی ام راگذراندم 

دارای مدرک تست ذرات مغناطیسی level ll بوده  ام  ابتدابایکی ازبچّه های دانشگاه به نام مهدی حاجی زاده که همشهریم است درخصوص کارآموزی درمشهدصحبت کردم که ایشان این شرکت رامعرفی کرده اند که قبلا درآنجامشغول بوده اند 

تاریخچه شرکت:

این شرکت در (25/3/1390) تاسیس  شده و تا به الان مشغول به کار می باشد 

هم اکنون درزمینه های مختلف ازقبیل بازرسی تست های مخرب وغیرمخرب وبخش های عمرانی ومعماری وهمچنینwps,pqr ونیز مشاور دهی مشغول به کاراست به شماره ثبتی44902 می باشد 

معرفی شرکت بازرسی شرکت پارت گسترجوش

این شرکت با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب در تخصصهای مختلف با مدرک LEVEL II در خصوص بازرسی فنی و نیز تستهای غیر مخرب از معتبرترین مراکز N D T  جهان نظیر A S N T و همچنین با بهره گیری از تکنسینهای ماهر و مجرب در زمینه بازرسی فنی و انجام آزمایشهای غیر مخرب (مخازن ذخیره و تحت فشار , سازه های فلزی , خطوط لوله,دیگهای بخار,قطعات ریخته گری و آهنگری ) و آزمایشهای مخرب و خدمات کوانتومتری و همچنین آزمایشهای متالوگرافی ,قادر است با استفاده از استانداردهای معتبر جهانی و با توسعه سخت افزاری و نرم افزاری و استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات به صورت مجموعه ای مقتدر سرویس دهی نماید 

با توجه به امکانات سخت افزاری و با داشتن تجهیزات بازرسی پیشرفته این شرکت قادر است ضمن انجام بازرسی نسبت به ارائه روش مطابق با استانداردهای جهانی جهت آموزش در زمینه های مختلف , خدمات لازم را ارائه نماید 

نمودار سازمانی:

ما باآاقای مهندس احمدی خواه در مورد نمودار سازمان صحبت کردیم  و ایشان به ما گفتند که ما در یک سال اول  حسابداری داشتیم که برای شرکت نمودار رسم می کردند بعد از عوض شدن حساب دار شرکت  به دلایلی در حال حاضر شرکت نمودار سازمانی ندارد 

معرفی قسمت های مختلف:    

1     خط مشی شرکت

2     زمینه های کاری 

3     آموزش

4     سازمان شرکت

5     لیست تجهیزات

6     سوابق اجرایی

7     مشخصات پرسنل اصلی  شرکت

1  خط مشی شرکت

مدیریت شرکت اعتقاد دارد تحقق مناسب رسالت فوق در راستای ارتقای سطح رضایتمشتریان و سایر طرفهای ذینفع، مستلزم بهره‌مندی از سیستمهای مدیریتی می‌باشد  به همین منظور و با توجه به نقش کیفیت در مجموعه فعالیتهای شرکت، اهداف کلان خودرا به شرح زیر اعلام می‌ دارد:

1     شناسایی، نظام‌مند نمودن فعالیت‌ها و مستند نمودن روش‌های انجام کار

2     ارتقاء خدمات بازرسی و بهبود کیفیت خدمات و طرح‌های در دست اجرا

3     بهبود مستمر فعالیت‌ها و فرآیندها با بکارگیری رویکردهای تعیین شده در استانداردهای مرتبط

4     ارزش نهادن به زمان و وقت شناسی در انجام فعالیتها و تعهدات و پاس داشتن حقوق ووقت کارفرما

5     شفاف و قانونمند عمل کردن در تعامل با طرف‌های قرارداد و درستکاری و بی طرفی در انجام وظایف محوله 

6     مطالعه و اجرای پروژه‌ها با توجه به استانداردهای مدیریت پروژه و باتاکید بر کاهش زمان اجرای پروژه‌ها و تحقق کیفیت براساس استانداردها وخدمات فنی موردنظر 

7     ارتقای سطح دانش و مهارت و توسعه قابلیت‌های منابع انسانی موردنیاز شرکت

2 زمینهای کاری:

    بازرسی اسکلت فلزی و انواع مخازن (تحت فشار، دفنی، کروی   ) شامل بازرسی  ساخت ، حمل و نصب

    بازرسی خطوط لوله حین ساخت و در زمان بهره برداری

    تهیه نقشه های کارگاهی، نقشه های ایزومتریک لوله ها، برآورد و تهیه لیست مصالح مورد نیاز ، تهیه برنامه زمانبندی و کنترل پروژه 

    تهیه  WPS , PQRو تهیه   WQTبرای جوشکاران

    انجام آزمایشات غیر مخرب(NDT) شامل:  تست چشمیی(vT) ، تست فراصوتی (UT) ، تست مایعات نافذ(PT) و تست ذرات مغناطیسی(MT)

    انجام آزمایشات مخرب(DT) از جمله: کشش ، خمش ، ضربه و شکست

    بازرسی پوشش: نظارت بر تمیز کاری، رنگ آمیزی ، عایق کاری سرد و گرم  و انتخاب رنگ و پوشش مناسب

    تهیه  NDT Written Practice   برای شرکتهای بازرسی و Procedure   برای پروژه های مختلف NDT   توسط Level III

    3 آموزش

این شرکت در راستای دستیابی به اهداف بلند مدت خود، در راه تلاش برای استقرار و بکار گیری هوشمندانه و عا قلانه جهت مدیریت فعالیتهای داخلی و پروژه های اجرائی خود در بخش صنعت می باشد در راه دستیابی به این مهم ، این شرکت سه هدف اصلی را در دستور کار خویش قرار داده است:

    افزایش رضایت مشتریان و کارفرمایان

    بهینه کردن زمان و مدت انجام و اجرای پروژه های مربوطه

    کاهش کاستی ها و نقص ها در انجام فعالیتهای داخلی و فرایندهای اجرایی پروژه

حصول بهبودهایی در زمینه های فوق نه تنها منجر به صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های یک سازمان می گردد،بلکه ایجاد فرصتهایی جهت رضایت مندی هر چه بیشتر مشتریان و کارفرمایان متقاضی ارائه خدمات را سبب می گردد  از آنجا که زمینه فعالیت این شرکت در بخش صنعت، یکی از حساس ترین و پر مسئولیت ترین زمینه های فعالیتی است، لذا ارائه خدمات مطابق استاندارهای تایید شده جهانی و انتخاب متدها و تکنیکهای مناسب جهت ارائهاین خدمات، اطمینان و رضایت مندی هر چه بیشتر صاحبان و متقاضیان خدمات NDT   در بخش صنعت را باعث می گردد  پیگیری و انطباق اصولی و صحیح ارائه خدمات با استانداردهای تایید شده جهانی مستلزم ایجاد سیستمی پویا، یادگیرنده و خلاق است که آموزش بخش مهمی از این سیستم می باشد  سیستمی که با فراگیری اصول، تکنیک هاو متدهای به روز جهانی و اجرائی کردن آنها ضمن ارائه خدمات و پروژه های کاری، اطمینانی همسنگ با حساسیت این خدمت در بخش صنعت را حاصل نماید  آموزش مداوم، ارزیابی جهت اطمینان از حصول نتایج و بازبینی های منظم از طریق متخصصین تایید شده توسط بالاترین سازمانهای استاندارد در زمینه NDT همچون ASNT ، به عنوان راهنمایی جهت هدایت پرسنل شرکت پایکاران  و فعالیت های صنعتی اش به کار گرفته شده است 

این شرکت با بکارگیری ترکیبی از نیروهای با تجربه،جوان، پویا، خلاق و مستعد با مدارج علمی بالا از زمینه های مختلف و مرتبط علمی با این بخش از صنعت، اقدام به ایجاد سیستمی آموزشی محور و یادگیرنده نموده است و آموزش در قالب برنامه ای ساختار یافته و درونی همگام با انجام پروژه های صنعتی، به بخش مهمی از فعالیتهای داخلی این شرکت، تبدیل گشته است  همکاری با متخصص NDTLevel  III   در بخشPT،MT، UT و تهیه Written Practice بر اساس استاندارهای جهانی SNT-TC-IA برای ایجاد سیستمی جهت نظارت، ارزیابی وتاییدcertification  و qualification  پرسنل NDT این شرکت ، از جمله این اقدامات می باشد 

ایجاد برنامه های آموزشی داخلی مطابق با Written  practice و ارضای الزامات آموزشی طبق استاندارهای تدوین شده ASNT  منجر به حصول اطمینان از صلاحیت نیروهای با تجربه و دوباره تایید شدن آنها و تعلیم نیروهای مستعد، جوان و تحصیل کرده در دستیابی به مهارتها، مدارج و مدارک لازم (Level II    ) جهت فعالیت در زمینه تستهای غیر مخرب ( NDT ) در بخش RTو UT تحت سرپرستی و اجرایی متخصص      NDTLevel  III       گردید  تهیه دستورالعمل های کاری مطابق استاندارهای ASME  ، AWS ،    و همگام نمودن آنها با اقتضای پروژه ها از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت در زمینه مذکور می باشد 


دانلود کامل کارآموزی شرکت مهندسی پارت گسترجوش


دانلود تحقیق درباره تاریخچه بازاریابی شبکه ای

تاریخچه بازاریابی شبکه ای

آنچه در این شماره از خبرنامه ارائه می گردد، قرار است تاریخچه‌ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing ) را که بسیاری از دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند و یا عضو خبرنامه‌هایم هستند از من درباره آن می‌پرسند ارائه دهد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد. 

مقاله تاریخچه بازاریابی شبکه ای

 

فهرست:

بازاریابی 

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای 

آغاز 

بازاریابی شبکه ای 

بازاریابی شبکه ای ۲

بازاریابی شبکه‌ای ۳

بازاریابی شبکه ای در سنگاپور قانونی است و اعدام مشمول جریمۀ شرکت در 

طرح های هرمی نمی باشد

بازاریابی شبکه‌ای در مقابل بازاریابی وابسته

بازاریابی شبکه‌ای و Marketing Mix

بازاریابی شبکه‌ای یا بازاریابی چند سطحی MLM

بازاریابی هرمی چیست؟

تاثیرگذاری موثر در بازاریابی حرفه‌ای

منابع

 

 

 

بازاریابی 

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای

آنچه در این شماره از خبرنامه ارائه می گردد، قرار است تاریخچه‌ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing ) را که بسیاری از دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند و یا عضو خبرنامه‌هایم هستند از من درباره آن می‌پرسند ارائه دهد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد. 

این حقیقتاً جالب است که اکثر افرادی که در ایران در زمینه بازاریابی شبکه‌ای کار می‌کنند، فکر می‌کنند که بازاریابی شبکه‌ای یعنی گلدکوئست و گلدکوئست یعنی بازاریابی شبکه‌ای، علت این موضوع، سابقه‌ی دیرینه دارد در فرهنگ شنیداری - و اکثراً بدون مطالعه و تحقیق - ما ایرانی‌ها، حتماً شما هم این را شنیده‌اید که در زمانهایی نه چندان دور، اکثر کالاهایی که توسط تجار برای اولین بار به کشور وارد می‌شدند و مورد استفاده عموم قرار می‌گرفتند، به نوعی نام تجاری خود را تا آن حد بین مردم جا می‌انداختند (هویتمند می‌کردند) که گویی تنها نوع کالای تولید شده از آن نوع، فقط همان «مارک یا علامت» تجاری بوده است و بس. یک زمانی اگر مردم می‌خواستند بگویند آبگرم‌کن یا بخاری جدیدی خریده‌اند، می‌گفتند یک «دئوترم» جدید گرفته‌اند، برای «دستمال کاغذی»، می‌گفتند «کلینکس»، مایع نرم‌کننده لباس را می‌گفتند و برخی هنوز هم می‌گویند «سوسافت»، یا وقتی می‌خواهند به مته و درل (دستگاهی برای سوراخ کردن در، دیوار یا سقف) اشاره کننده، می‌گویند «بلک‌انددکر» حال آنکه، اینها نام‌های تجاری هستند و این در حالی است که دهها مارک تجاری دیگر نیز دارند همان نوع کالا را عرضه می‌کنند. به همین ترتیب است بازاریابی شبکه‌ای که تاریخچه بوجود آمدن، تکامل تدریجی و توسعه آن باز میگردد به سالها پیش از بوجود آمدن شرکتهایی مثل گلدکوئست و امثالهم. 

«بازاریابی شبکه‌ای» در حقیقت مدلی برای بیزنس یا کسب و کار است برای فروش مستقیم کالا یا خدماتی با ایجاد نوعی درآمد برای افرادی که وارد این شبکه توزیع شده اند که به آن Residual Income - یا درآمد رسوبی - گفته می‌شود و با توجه به دایره نفوذ افراد و تکیه بر یک تساعد هندسی گسترش و توسعه می‌یابد. تاکید ما برای ایجاد آگاهی در میان مردم این قسمت قضیه است که: «برای هر نوع کالای مصرفی یا خدمات، می‌توان از مدل بیزنس «بازاریابی شبکه‌ای» یا MLM استفاده کرد.» - اینترنت و دیگر استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی به عنوان ابزار یا خدماتی قوی می‌توانند به کمک «بازاریابی شبکه‌ای» آمده، گسترش و نفوذ آن را سرعت دهند. 

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای 

حقیقت این است که هیچکس به درستی نمی‌داند که بازاریابی شبکه‌ای از کجا و چگونه آغاز شده است. داستانها و روایت های مختلفی در این زمینه نگارش شده است و صحت و سقم آن به درستی مشخص نیست چرا که این مدل کسب و کار یا Business Model به مرور زمان و به تدریج، طی گذشت سالها پیش از جنگ جهانی دوم تکامل یافته است. اصولاً مقوله بازاریابی علمی و حتی آکادمیک (به عنوان یک رشته تحصیلی) از اواسط قرن بیستم شکل گرفته است و به همین ترتیب است سایر اشکال بازاریابی. اما اکثر کارشناسان، فعالان و ناظران در این زمینه اتفاق نظر دارند کمپانی Nutrilite که در حال حاضر به عنوان بخش یا زیر مجموعه‌ای از Amway شناخته می‌شود اولین شرکتی بوده است که «بازاریابی شبکه‌ای» یا MLM را به صورت واقعی به کار برده است. از دید ناظران، این شرکت علاوه بر اینکه بنیان‌گذار بازاریابی شبکه‌ای است، در حقیقت، بنیان‌گذار صنایع مکمل‌های غذایی و ویتامینهای خوراکی نیز بوده است که فعالیت‌شان در این زمینه باز می‌گردد به سالهای ۱۹۲۰. عده‌ای بازاریابی شبکه‌ای را محصول قرن بیستم می‌دانند با یک تاریخچه‌ی یکصد ساله، عده‌ای آن را مقوله‌ای هفتاد هشتاد ساله می‌دانند با توجه به فعالیت‌های کمپانی Nutrilite در زمینه صنایع غذایی و برخی دیگر از فعالان و کارشناسان، با توجه به فراگیر شدن آن، تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای را حدود چهل پنجاه سال می‌دانند، تقریباً از زمانی که قوانینی برای کنترل آن (در امریکا) وضع گردید. اما آنچه که در مورد تاریخچه بازاریابی شبکه‌ای جالب و غیر قابل انکار است، ارتباطی است که MLM با صنایع غذایی داشته است و بدون شک پیشرفت و توسعه صنایع غذایی امریکا، موفقیت چشمگیر خود را مدیون شرکتهایی است که از بازاریابی شبکه‌ای استفاده کرده‌اند. 

آغاز 

آنچه که در تاریخ ثبت شده است اشاره ای به چگونگی بوجود آمدن این ایده ندارد. در سال 1949 دو جوان به نام‌های ریچ دووس Rich DeVos و جی وان‌اندل Jay VanAndel توزیع کننده محصولات کمپانی Nutrilite بودند، این دو جوان توانسته بودند ظرف مدت یک دهه سازمان بزرگ و موفقی را در سرتاسر امریکا ایجاد کنند و به این ترتیب فروش فوق العاده‌ای را برای کمپانی و درآمدی برای فروشنده‌های مستقیم کالاها بوجود آورند. اما از اواخر سالهای 1950 مشکلی بوجود آمد و آفتی به جان شرکتهای MLM انداخت و همین مشکل باعث شد که سازمان یا شبکه آنها را در هم بکوبد. در واقع، بازوی تولید کننده‌ی کمپانی Nutrilite از بازوی بازاریابی کاملاً جدا بود و در چنین شرایطی (و نه فقط در MLM که در همه‌ی بیزنسها) به سادگی می‌توان مشاهده کرد که بازوی بازاریابی پول بیشتری در‌می‌آورد و البته این چیز عجیبی نیست و کاملاً طبیعی است که در زندگی یا در هر صنعتی، افرادی که تولید کننده ها را به بازارهایشان متصل می‌سازند بیشترین سهم را از فروش (قیمت فروش) به دست می‌آورند. معمولاً در چنین شرایطی است که بین تولید‌کنندگان و بازاریاب‌ها یک حالت بلاتکلیفی و سرگردانی یا اصطلاحاً Standoff بوجود می‌آید. به همین دلیل است که این دو جوان شدیداً تحت نظر قرار می‌گیرند و مدام برایشان اخطاریه می‌رود و ایجاد مزاحمت می‌شود. 


دانلودکامل تحقیق درباره تاریخچه بازاریابی شبکه ای